2010 szeptember2008 március2009 december2012 március2011 szeptember2010 december

Esztergom - Vaskapu- Párkány

Loyer
2009 március 21 18:27
2009. 03. 21: Esztergom - Vaskapu turistaház- Párkány

Margit híd, reggel 8 óra. Szállingóznak a túratársak, végül 11-en indultunk a túrára.
Esztergomba megérkezvén, először a sárga sávon felmentünk a Vaskapui turistaház felé, de mivel már a nyári útvonalbejáráson sem találtuk meg a sárga háromszög alsó ágát, ezért ugyanazon az úton mentünk fel a házig, ahol akkor, bár itt volt egy kis kitérőnk, mert rosszul emlékeztem. Tehát nem a Csurgó kút utáni első, hanem a második utcán kell balra kanyarodni és úgy felmenni egészen a Panoráma útig, ami a ház felé vezet. Végül is felértünk a turistaházig. Sajnos ez a ház még mindig zárva van, és elég lepukkant állapotban. Csináltak viszont a ház elé egy kilátóteraszt, ahonnan egész Esztergom és a Dunakanyar panorámájában gyönyörködni lehet. Közben ettünk, ittunk, pihentünk, majd tovább indultuk. Innen először a piros-zöld, majd a zöld sávon folytattuk utunkat egy igen meredek úton lefelé. Kb. 3/4 vagy 1 óra alatt leértünk Esztergom belvárosába, ahol a 11 túratársból 4 elment, így már csak 7-en folytattuk utunkat Párkány felé.

A Mária Valéria hídon sétáltunk át Párkányba. Megpróbáltunk szétnézni, hogy amióta Euró van a Szlovákiai szomszédjainknál, mennyiben változtak az árak. Nem messze a sétálóutcához, találtunk is egy elég kulturált éttermet, ahová bementünk enni. Itt pl. a sztrapacska 2.50 Euro volt, és a korsó sör 1 Euro, szerintem nem mondható drága helynek, még úgysem, ha a napi árfolyammal beszorozzuk, akkor átszámítva kb. 1000.-Ft -ba, került ez a kis kilengés. Az euro bevezetése előtt is kb. ennyi volt az ára ennek a tételnek.

Miután ettünk, még körbesétáltuk Párkányt, majd visszamentünk az Esztergomi vasútállomásra és hazautaztunk. Annak ellenére, hogy ezen a napon (nem tudni mi okból) kevesebben voltunk, mint általában lenni szoktunk, a hangulat jó volt (csak a Györkünk ne borzolta volna az idegeinket folyamatosan), az idő eltekintve a délutáni felhősödéstől szintén jó volt.