aedc77
105325
3d7a3c
e4f3d1
tavasz
2011 szeptember2013 március2009 december2010 szeptember2005 december2010 szeptember

Nógrád - Királyrét

Szerző:
Áron88
2009 május 23 18:36
A túra kezdőpontján, mely most a nógrádi vasútállomáson volt, 11-en jöttünk össze. Mivel a 2A-n (valakik M2-nek híjják) volt egy kis baleset, kis időhátrányba kerültünk, a túrát 9:35-kor sikerült elkezdeni. A nógrádi várba mentünk fel először, és onnan a zöldön mentünk Királyrét fele, egy darabon a kerékpáros jelzést választva rövidítésként. Királyrét előtt közvetlenül volt egy kicsit csúszós rész, jobb oldalt majdnem szakadék. Néhány gyereket láttunk, akik onnan próbáltak felkapaszkodni az útra. Kicsit érdekes látvány volt, mivel még mi is néha meg-megcsúsztunk a rendes úton.

Királyréten a horgásztónál megálltunk pihenni, majd fel a Vár-bércre. A két héttel korábbi csóványosi túra végére beiktatott Csehvárhoz volt hasonlatos a hely, de innen kicsit több volt a kilátás, sikerült 2 elfogadható képet készítenem. Szerencsére nem volt akkora kitérő, hogy fájdalmas lett volna, s ennek jelentőssége eltörpült az ezután következő eseményekhez képest. xD

1-2 jelzés azért akadhat a Börzsönyben is, ami valami hihetetlenül nincs felfestve, az biztos, hogy ide sorolandó a piros sáv Királyrét - Szokolya vasútállomás közti szakasza. Számomra érthetetlen módon a térkép szerint van egy kettős forduló is, csak nem tudom minek, mert akkora szintkülönbség nincs, egyszer tuti megnézem, miért nem lehetett a patakvölgyön egyenest végigvezetni, mert kiváncsi lettem. Most persze elkövettem azt a hibát, hogy követni akartam a jelzést. Hiba volt, mert pont csak ott nem volt felfestve, ahol kellett volna. Viszont így olyan helyeken haladtunk át, amelyeket a jelzés nem érint, viszont 21 km-re nőtt a túra hossza, meg +1,5 óra, de ez annyira nem volt vészes, akinek időre kellett mennie hazafelé (busz, vonat csatlakozás) annak így is sikerült.

Az említett kettős fordulónál sikerült eltérni a jelzés eredeti útvonalától. A piros sáv és Szokolya között lévő réteken haladtunk. Tartottunk közben egy pihenőt is. A továbbiakban elfogyott alólunk az út. Már látszott a fenyves, az előtt balra fordulva vissza akartam térni a helyes útra, viszont az ötlt elvetésre került, ugyanis csalánban gázolni nem jó. Így jobbra felmentünk a műúthoz (amit a térkép tévesen annak jelez, mert nem véig az). Ahol rácsatlakoztunk, ott még véletlen sem volt műút, így nem gondoltam arra, hogy jó helyen vagyunk. Plusz még volt egy kék kereszt is, ami a térképemen nem szerepelt (pedig a legfrisebb kiadás).

Biztos ami biztos, bementünk Szokolyára, itt már gyanús volt, hogy miért a Fő u.-n vagyunk. S kiderült, hogy mégiscsak ez az út visz az állomásra (meg is kérdeztem egy helyi lakost). A folyadékkészletem erősen fogyóban volt, egy nyomós kútnál sikerült feltölteni, és irány a Szokolyai (nagyvasúti) állomás, mely része a tervezett útvonalnak. Itt Bea felszállt a vonatra, mivel a tervezett időben már nem értünk volna vissza Nógrádba, és több, mint 1 órát kellett volna ott várnia, így viszont 5 percen belül volt vonat. 10-en maradtunk.

Majd indultunk tovább a P+ -en. Ez a jelzés viszont szépen fel volt festve végig, úgy tűnt, nem rég lehetett felújítva. Sajnos a Róka-hegyen kilátás nem igazán volt, így egy rövid pihenőt tartottunk csak. Ezután visszaérkeztünk Nógrádba. He legközelebb erre járok, szerintem maradok a patakparton végig a piros (virtuális jelzés xD) követése helyett, ezt leszámítva ismét jól sikerült a túra szerintem.