2012 szeptember2009 december2011 szeptember2013 március2014 március2009 december

Balatonnfelvidék

Loyer
2010 június 26 00:29
Dankó Kati beszámolóját közöljük. Köszönet, hogy megírta:

2010. június 26-án, a Természetvédő Turisták Köre és az Országjárók Köre szervezésében a Balatonfelvidékre látogattunk.
Az első állomásunk a Tihanyi- félsziget keleti oldala volt, ahol a buszról leszállva, neki vágtunk a zöld jelzésen a dombra, megkeresni a Barátlakásokat. Óvár oldalában a sziklafalba a XI-XIV.sz. között ortodox görög szertartású remeték vájták ki cellájukat. Közép-Európában az egyetlen, aránylag épségben maradt remetetelep. Az apátsághoz vezető útról nagyon szép a kilátás a Külső - Belső tóra, a Balatonra. A most virágzó levendula ültetvény kitűnt élénk lila színével a sok zöld közül. A Kálvária után értünk az apátsághoz. 1055-ben I. András alapította a monostort , és családi temetkezőhelyet. Itt is van eltemetve, sírja az egyetlen, eredeti helyén lévő Árpádházi királysír.

Következő állomásunk Salföld volt, ami a Káli medence bejáratánál terül el. Itt megnéztük a Természetvédelmi Majort. A kis település fő utcájában sok szép, hagyományos, régi építésű, ház van szépen felújítva, a falukép épen megmaradt./ Európa falu/

Badacsonyörsön felkerestük a kevésbé ismert, Folly Arborétumot, ami szerényen bújik meg a hegyoldalban. A kilátás pazar, mind a Balatonra, mind a Badacsonyra, a klímája egyedi, a fa ritkaságokról nem is beszélve. Sok Libanoni Cédrust láttunk, sőt van "szomorú" lecsüngő változat is. Ámulva néztük a különböző méretű- színű tobozt. Kis szőlőültetvény is tartozik az arborétumhoz, pincével. Borkóstolóval zártuk látogatásunkat egy hangulatos, kis pavilonban.

Szigligeti vár bevétele, nem kevés lépcső megtételével sikerült. A vár az én várakozásomat túl szárnyalta, nagyságával, kiépítettségével egyaránt. A kilátást itt is ki kell emelnem, mert csodálatos. Látni a közelben lévő vulkanikus hegyeket, Szent György, Csobánc , Gulács, Badacsony, távolban Hegyesd és persze a Balaton.

A napot Balatonedericsen az Afrika Múzeumban tett látogatással fejeztük be. Ez az épület dr. Nagy Endre családi kúriája volt, aki 1958-ban hagyta el az országot, és Tanzániában telepedett le. Számtalan elismerést és magas kitűntetést szerzett, állatkert-és vadaskert-alapító volt, az ország egyik legismertebb fehér vadásza. A múzeumban a vadászati és néprajzi gyűjteménye található. Halála óta második felesége működteti a múzeumot és az állatkertet.
Hazafelé a buszban filmet néztünk a Balaton parti látnivalókról. Van még bőven.

Egy igazán jól sikerült napot zárhattunk.