2012 június2011 szeptember2016 szeptember2012 június2011 szeptember2011 június

(Szerző: Dr. Lada)
2011 január 01 05:17
Akik végig jöttek:
17,5 Km-t 905 m szintet tettek meg 8:30 óra alatt Bruttó 2 Km/h átlaggal, nettó 4,5 Km/h átlaggal.

Akik Ágasvárra feljöttek, de Mátraszentistvántól autóval mentek:
12,3 Km-t 625 m szinttel 6:40 óra alatt bruttó 2 Km/h átlaggal.

Reggel a buli után 23-an vágtunk neki a túrának. Szentkúton megnéztük a templomot és a szentkútat. Innen ahogy elindultunk egy autós segítséget kért, mert beszakadt a jég az autója kerekei alatt, így a motor, váltón pihent a szekér, megpróbáltuk letolni, de nem ment, ekkor maradt, a leemelés amit pillanatok alatt közös erővel abszolváltunk. Ezután folytattuk utunkat, a Csörgő pataknál a rönkhíd épp nem állt a helyzet magaslatán, vagyis a helyén, így kénytelen voltam kicsit odébb egy a patakon átdőlt hatalmas fát kinevezni rönkhídnak, nehogy a túra végén hiányolják a kiírásban szerepelt rönkhidat. .-)))) Mivel a fa kb 3 méterrel a patak fölött volt és vagy 15 méteren kellett átkelni rajta egy kicsit óckodott a társaság a dologtól, de szerencsére Albiziát sikerült ráültetnem és elindult hősiesen elsőnek, utána már kezdtek bátorodni a többiek is, és szépen egymás után nekivágtak, néhányunknak nem volt nagy kihívás, de azért jó pár embernek ez komoly dolog volt és le a kalappal előttük, hogy ha félve is, de zokszó nélkül megcsinálták. Akik lassan haladtak kicsit fázott a hátsó felük mire átértek, a gyorsaknál féltem, hogy kigyullad a vizes fa. :-))))
Innen jött az igazi emelkedés első fele az Ágasvári Th-ig, útközben tettünk egy kis kitérőt a Csörgő szurdokhoz, meg a Vándor forráshoz, aminek mesés a foglalata, majd beestünk a Th-ba.
Itt volt egy kis túlszámlázás, de Zsóka gyorsan helyrerakta a dolgokat és mindenki visszakapta a többletet, a végén még meg is vendégeltek spéci csokicsodákkal. Közben befutott Flóri, akinek a néhány órával azelőtti kinézete miatt azt hiszem ez hatalmas teljesítmény volt, hogy egyedül később indulva utolért minket, minden elismerésem. Itt úgy döntöttem, hogy a csapatot 3 részre bontom, az egyik rész Dorkával megy, ők kihagyják Ágasvárat (ezúton is köszönet Dorkának, hogy az állapotában még ezt a nyakába vette) a másik része az erősek még maradtak 5 percet, hogy ne a csúcson kelljen fagyoskodniuk, a harmadik részével én nekivágtam a csúcsnak. Fent összeért a két csapat 20 fő jutott fel, kibontottuk a pezsgőt, és megünnepeltük az év első túráját, majd egy csoportkép, és irány le a kevésbé meredeken, persze a hó miatt azért ez sem volt zökkenőmentes. Majd a K-en Dorkáék után indultunk.
Mátraszentlászlón 10-en beültek az autókba és irány a szállás, a többiekkel már nem akartunk visszamenni ezzel kerülni, és sok sok szintet veszteni, így egy darabig az aszfalton mentünk, majd ahol az aszfalt és a Z csupán 500 méterre volt egymástól bevetettük magunkat a dzsungelbe és toronyiránt értük el a Z-t. Innen már csak egy patakátkelés és némi szint meg Km és ott álltunk ahova a visszamentek fürödni jöttek Mátraszentimrén. Innen az előző napon lévő túránk útvonalán jutottunk vissza a szállásra.
Remélem a kalandok ellenére mindenkinek tetszett a túra és sokáig emlékezetes lesz a "rönkhíd" és a többi kaland.