2010 szeptember2011 szeptember2006 szeptember2012 szeptember2011 június2006 szeptember

Szalamandra vasut.

János
2011 június 18 03:57
2011. Június 18:Puchberg am Schneeberg

A szokott időben reggel 7-kor, a Széna térről indultunk ausztriai kirándulásunkra. Hosszú út állt előttünk a festői Puchbergig. A résztvevők száma pár nappal az indulás előtt meghaladta a 30 főt, így János kollégám már egy nagyobb busszal érkezett elénk. Több, mint 5 órás út után végre megérkeztünk a Hochschneeberg hegy lábához. Ott már várt minket a hely jellegzetes járműve, a szalamandráról elnevezett fogaskerekű vonat. A körülbelül 50 percig tartó, emelkedőben gazdag utat a Baumgartner-nek nevezett megállóban szakította meg vonatunk. Így néhány méterre a csúcstól lehetőségünk nyílt egy kis osztrák gasztronómiai kirándulásra is. A megállóban ugyanis a helyiek a turisták számára helyben sütött, töltött buktával kedveskednek. A frissensült bukták a kis ház ablakában tálcára téve várják a falatozni vágyókat. Mondanom sem kell senki sem tudott ellenállni ennek a csábításnak. A 10 perces pihenő után két kis fa alagúton áthaladva értünk fel a szédítő magasságba. Egészen pontosan 1800 méterre. Innen tovább már gyalog lehetett menni. Fent jóval hűvösebb volt, kb. 12-14 fok szemben lent a városban tapasztalt 25-26 fokkal, ezért elkélt egy vastagabb kabát. Az Erzsébet-kilátó megtekintése után sokan a hegyen található nagyobb fogadó/menedékház felé vették az irányt, mások pedig elindultak a csúcs felé. Sajnos a hosszan tartó utazás miatt csak pár órát tölthettünk fent. Az idő mindvégig kegyes volt hozzánk, nem esett az eső és nem borult ködbe a táj, ezért zavartalanul élvezhettük a pazar kilátást. Foltokban még havat is láttunk, egyik lelkes túrázónk gyors sétával elérte a csúcsot (2075 métert) és még hozott is onnan egy kevéske havat mutatóba. A vonattal visszatérve a városkába, már csak egy jó Wiener melange-ra maradt idő. Utunkat végül 9 óra környékén fejeztük be Budapesten, szép élményekkel gazdagodva.