2015 december2009 december2011 szeptember2009 december2009 december

Hollókő körül-belül kéken

Fdorka
2011 november 12 20:42
A túra sikeresen lezajlott, végül öten voltunk + Cefre. A táv kicsit hosszabb lett kb. 30 km (a szintemelkedés pedig 1000 m - forráshoz le-fel és toronyba mászással), amit kb. 9 óra alatt teljesítettünk, a szembe jövő teljesítménytúrázókat jól elgáncsoltuk, köztük Bétit és 2 vizsláját Hollókő alatt, és Petermet meg Hintert a Dobogó-tetőn. Összefutottunk még Nyavajával és Benedekkel is Hollőkőn.

Nagyon szép idő volt, reggel -4 fokban indultunk, majd megfagytunk, aztán ahogy jött föl a nap, melegedett az idő. A Cserhátszentiváni kilátóból szép volt a kilátás. Sajnos a faluban most nem tudtunk alaposabban szétnézni a hideg és az előttünk álló hosszú út miatt, ezért még visszajövünk. :) A Bableves fölött mentünk szántón-bokron Alsótoldig, virtuális ösvényeket követve. Alsótoldon begyűjtöttünk egy forrást, egy magán-kilátót és beszélgettünk kicsit egy falubeli keramikussal, aki mesélt pár dolgot a falu történetéről. Utána aszfalton Felsőtold és uccu neki Hollókőnek, itt szép volt nagyon a patakvölgyben vezető Kéktúra útvonala. Hollókőn Gábor segítségével felderítettem a Vár-kutat, és találtunk egy könnyebb odavezető utat, sajna nekünk a várba még vissza kellett mászni a többiekhez, jó meredeken, lóhalálában. A Dobogó-tetőn megvártuk a naplementét, addig szórakoztattuk a pontőröket, és a lent maradt csapattagok őrizték a tüzet, míg ők is naplemenést néztek. Aztán sötétben nyargaltunk le Cserhátszentivánra. A napot bablevessel koronáztuk meg.