2012 június2009 december2013 március2013 március2016 március2012 március

Zsiványszikla és környéke

Loyer
2010 május 01 10:08
Az alábbiakban Herczeg Erzsi túratársunk beszámolóját olvashatjátok a túráról. Köszönjük, hogy megírta.

Május 1. Zsivány-szikla és környéke

Majd negyvenen gyültünk össze a mai kirándulásra.Meg is töltöttük a HÉV harmadik kocsiját,majd a Dobogókőre induló buszt.Igaz a buszunk útközben kifüstölt,de azért lassan csak feljutottunk a végállomásra.Mindjárt pihenővel kezdtünk.Többen a kilátóba mentünk .és gyönyörködtünka gyönyörű panorámába,majd tízóraiztunk,azaz ettünk,ittunk,majd nekiindultunk.Útunkat gyönyörű virágok,utcanév táblák és autók kisérték,amig be nem értünk az erdőbe.Friss,zöld vett körül bennünket.Kényelmes úton értünk el a Zsivány-sziklához.Lenyügöző táj,hatalmas sziklák.Amint azt Lacitól megtudtuk ,a nevét onnan kapta,hogy zsiványok búvóhelye volt.A gyerekek mindjárt felmásztak,ameddig csak lehetett,a felnőttek körbejárták,fényképezték.Amikor kigyönyörködtük magunkat,elindultunk a közeli Márton rétre. Itt Sándor egy-kettőre tűzet csiholt .és kezdödhetett a szalonnasütés.Volt aki kenyeret pirított,volt aki krumplit sütött,vagy a rántott húst sütötte meg újra.Kellemesen telt az idő.Jót ettünk,pihentünk,napoztunk,majd elmentünk egy olyan kilátó részre,ahonnan a Vaskaput láthattuk.Innen útunk egy szurdok mellett haladt végig.Így jutottunk el az Ördödlyukhoz.Ez is lélegzetelállító volt.Megtudtuk,hogy 10 méter mély,több termű barlang van alatta,a végében még cseppkő is található,de csak szakképzett barlangászok látogathatják.Innen megint szurdok mellett vezetett az útunk elöször a Döme halála kereszthez,majd a Mária-padjához.Többen kérték Lacit,hogy menjünk egy forráshoz,mert elfogyott minden innivalónk/kellett a a tűz elotásához/.Így aztán nekiindultunk a Klastrom-kúthoz.Finom, friss vízéből jót ittunk,pihentünk egy kicsit,majd még megnéztük a klastrom romjait,végigböngésztük a táblát,ami a romoknál volt,és egy szép kis patak mellett haladva érkeztünk meg Pilisszentkeresztre.Jólesően elfáradva foglaltuk el a buszon a még megmaradt ülőhelyeket ,és jöttünk haza.Nagyon kellemes túra volt.Köszönöm.