2011 június2009 december2012 június2011 június2014 december2014 március

(Szerző: Dr. Lada)
2011 január 09 16:07
A túra számokban:

1 szakasz: 18.9 Km 678méter szinttel bruttó 8:09 óra alatt 2 Km/h bruttó sebességgel.

2 szakasz Gór hegy: 4,2 Km 57méter szint bruttó 1:22 óra alatt 3 Km/h bruttó átlaggal.

10-en vágtunk neki reggel a túrának. Szlovin át közelítettük meg a Börzsönyt, a Burdán átkeltünk gond nélkül, ahogy visszaértünk Mo-ra Letkésnél tükörjég fogadott, elég szépen mozgott az autó az úton, azért időben kezdett fékezéssel sikerült bekanyarodnunk a Nagybörzsönyi útra. A kis műemlék templomnál megálltunk és gyorsan megcsodáltuk, mondván ezt legalább látjuk, mert mást úgy sem fogunk látni a köd miatt. Beértünk Nagybörzsönybe és elindultunk a szerpentines lejtőn, itt kezdődött a bemelegítés a kalandra, az autó korcsolyaként üzemelt, így én gépészkedhettem a kormánnyal, gondoltam kicsit lassítunk a tempón 3-as motorfékkel, de azzal is csúsztak a kerekek, így maradt a kanyarokban gázzal fordulás, közben azzal viccelődtünk, ha a hangulat kocsma előtt nem sikerül megállni és autóval esünk be lehúzzuk az ablakot és Szollo szokását követve rendelünk pár petpalackos Borsodit, azon úgy is jobban csodálkoznak ott mint, hogy miért autóval mentünk be. :-))) Sikerült azért ezt a mókát elkerülnünk és simán parkoltunk az út, akarom mondani a kori pálya szélén. :-)))
Gyorsan nekiindultunk, a faluból kiérve az aszfalton a patakátfolyásnál egyből meg is akadtunk egy pillanatra, mert a híd amin nem olyan régen Dorkáékkal átkeltünk most épp hiányzott ( mostanában valaki előttem direkt felszedheti a hidakat):-))). Oldbike egyből előkapta a zsebében hozott "gumicsizmáját" és mire én a fényképezőmet előrántottam már át is kelt a patakon. Mi a jégen ahol elég vastag volt és egy élő fán átmászva abszolváltuk az átkelést. Itt kezdtünk megijedni, ha ilyen az eleje, milyen lesz a többi, és ekkor még nem is gondoltunk a Gór hegyre. .-))) Ezután még volt egy kis rész ahol hatalmas pocsolya fogadott, de utána ahogy megkezdtük az emelkedést a Rustok hegyre már normalizálódott az út. A hegyre felérvén begyűjtöttük a várkódot, majd a sötétben a kilátás kimarad kilátóponthoz is elmentünk, ahol megállapíthattuk, hogy világosban ködös időben is elég korlátozott a kilátás.:-))))
Ezután jött egy kis ereszkedés, majd ismét egy kalandos patakátkelés, amit csak azért tettünk, hogy a Vasedény kulcsosháznál leülhessünk enni egyet. Kajálás után ismét visszamásztunk a patakon, hogy folytathassuk utunkat. A K+-en haladva érdekes lábnyomokat vettünk észre (talán Lapi majd megállapítja milyen állaté lehetett).
Hobbyból megálltunk egy kis sziklamászásra, hogy végre valami kaland is akadjon :-))))). Ezután ismét egy patakátkelés, de ez már szinte fel sem tűnt annyira egyszerű volt. Szerencsénkre a köd kezdett oszlani, így már tudtuk lesz kilátásunk a következő csúcsról. Majd a volt kisvasút nyomvonalára áttérve elértük a hegyes hegyre vezető S3-et, melyen fel is mentünk a hegytetőre. Itt egy láda kitúrása okozott némi gondot és időveszteséget, mert a sziklaüreg "ajtaját" biztonsági zárral zárta az időjárás. Nagy nehezen azért sikerült a jég fogságából az ajtót majd a ládikát kiszabadítani. Az S3-ön leereszkedtünk a Diós kúthoz, majd elindultunk felfelé Szárazfa bércen át Kisirtásra. Mielőtt elérhettük volna a vasútat ismét volt egy kalandos patakátkelésünk.
Kisirtáson megnéztük az ipari műemlékké nyilvánított csúcsfordítót, majd a kisvasút nyomvonalán elindultunk Nagybörzsönybe magunk mellett csodálva az olvadás miatt még az eredetinél is vadabb Hosszú Völgyi patakot. Nagybörzsönybe beérve sötétedett ránk. úgy döntöttünk a Gór hegyet már csak azért is megnézzük. ekkor még nem tudtuk mire is vállalkozunk. .-))))
A Nagybörzsönyi műútról a földútra épp annyira tudtam beküzdeni magam, hogy még Józsiék autója is beférjen és ne lógjon az útra a csomagtartójuk. Innen a sárba toronyiránt akartunk menni a várig, de a szántásban az elolvadt hó miatt ez lehetetlennek bizonyult. Kb a 3. lépés után már hatalmas súlynövekedést ért el a bakancsunk, és nem kis sármennyiség ragadt rá, már kezdtem félni, hogy a következő lépésnél a másik lábam alól is kihúzom a földet. .-))))))) Maradt az út ami kicsit kerülő, de legalább járhatónak tűnt, persze nem könnyen. Kb 300 méterre a várkódtól már nem volt választási lehetőség maradt a szántás és a kaland élménnyel. A várkód begyűjtése után 4-en még a kb 200 méterre lévő ládáért is elküzdöttük magunkat, majd ahogy jöttünk visszamentünk a kocsikhoz.
Egész nap nem lettünk sárosak a Börzsöny hegyei között, itt viszont sikerült ezt a hiányosságot bepótolnunk. :-))))