2011 szeptember2008 december2014 március2009 december2006 szeptember2013 december

Budai hg: János hegy- Hárshegy

Loyer
2009 január 31 16:36
Január utolsó napján a Budai-hegyekben. Havazás, forralt borozás és minden egyéb, ami számít
2009. január 31-e. reggel 8.45 Moszkva tér.
Szakad a hó, még elég kevesen jöttek össze, azt találgatjuk hányan is leszünk a mai túrán. Egyesek szerint kevesen, mert kinéztek és a havazás miatt el sem mertek indulni otthonról. A túravezető kicsit derűlátóbb volt, mert ő eleve sok emberre számított. Ez így is lett. ¾ 9 után sorba jöttek az emberek, és kilenc órára, 48 fő érkezett. Úgy látszik valóban nem tudta sem a havazás, sem a beígért saras út, eltántorítani a túrázni akarókat a tervük megvalósításától. Itt szeretném üzenni annak, aki próbálta a "sárdagasztással" lebeszélni a túrázóinkat, hogy NEM-VOLT-SÁR !!, és ezt lassan mondtam, hogy mindenki értse! Külön öröm volt, hogy ismét sok olyan túratárs volt, aki ma jött velünk első alkalommal. A legfiatalabb túrázónk Máté és Ádám volt (kép a Galériába) akik koruk (4, 6 év) ellenére, elég jól bírták az iramot, bár egész végig nem jöttek velünk csak a Szépjuhásznéig. Remélem a jövőben még többször is látjuk még őket.
De térjünk vissza a nap eseményeihez. Először jó szokásunk szerint a Normafa Sí házhoz mentünk pihenőt tartani, mert a túrázók nyugodt emberek, ismét be kellett néhány társunkat várni, akik a következő busszal jöttek. Itt kezdetét vette a "ki fér be a WC-be" mozgalom, mert csak egy illemhely volt nyitva és kicsit sokan voltunk hozzá, meg időnk se nagyon volt. Szerencsére éppen jókor kinyitott a nyilvános is. Közbe a többiek, teáztak, forralt boroztak, réteseztek, pogácsáztak.
Szakadó hóban elindultunk aztán az útra. Egy kicsit más irányból közelítettük meg most a János hegyet, hogy ne mindig a szokásos úton menjünk végig a gerincen (bár annak is volt előnye, nem igen volt szintemelkedés). Most először a Virágvölgy felé mentünk, majd a Hármaskút tető irányából érkeztünk be a János hegyi Libegő elé. Itt szintén tartottunk egy kis pihenőt, hogy legyen idő enni és felmenni a kilátóba. Kb. félóra pihenő után továbbmentünk a Szépjuhászné felé. Itt páran elköszöntek tőlünk, a többiekkel elindultunk tovább a Hárshegyi köruton, a kilátóba. Megnéztük a kilátást a felújított (Makovecz Imre által tervezett) Kis- Hárshegyi kilátóból, majd mentünk tovább Hűvösvölgy felé, ahová 14 óra tájban meg is érkeztünk.. Ja, elfelejtetem írni, hogy mindig tanul az ember...
A kilátónál egy cserkész rajjal találkoztunk, akik éppen ételkonzervet melegítettek, csak úgy tábortűzön... Ha ezt nem látom, magamtól biztos nem jövök rá, hogyan ehetek meleg ételt túra közbe, ha nem rendelkezek spirituszos melegítővel. A jövőben biztosan "szabadalmaztatjuk" ezt az ötletet...
A nap eseményei jól alakultak, szerencsénkre elmaradt a "sárdagasztás" is, mert a fagyott talajra esett egy réteg friss hó, és így egész jó járható úton mentünk végig. Köszönöm a résztvevőknek a mai túrát. Ahogy szoktam mondani, az időjárás és a hangulat kitűnő volt, sajnálhatja, aki otthon maradt.